پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119024
حمله خبرگزاري دولتي به حجاب + عکس
تاریخ انتشار : 1393/07/06 08:00:45
نمایش : 1246
خبرگزاري دولتي ايسنا باز هم در اقدامي تامل برانگيز حجاب برتر زنان ايراني را به سخره گرفته و انتشار تصاوير و مطالبي داشتن حجاب اسلامي را براي زنان عملي نامرسوم جلوه داده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خبرگزاري دولتي ايسنا باز هم در اقدامي تامل برانگيز حجاب برتر زنان ايراني را به سخره گرفته و با انتشار خبري نوع پوشش دو زن که همراه با روبنده و چادر در پخش زنده سيما حضور داشته اند را عملي نامرسوم جلوه داده است.

ايسنا در روز جمعه 4 مهرماه طي خبري با تيتر"پوشش نامرسوم زنان در تلويزيون"  که مربوط به پخش زنده مصاحبه با دو زن يک خانواده بوده بيان داشته که اين نوع حجاب و اقدام صدا و سيما  به سرعت در شبکه‌هاي اجتماعي جلب توجه کرده است.

اين خبرگزاري دولتي به نقل از پايگاه خبري انصاف نيوز نوشت:در برنامه اين هفته «زنده‌باد زندگي» با اجراي محمدجعفر خسروي که هدف اين قسمت آن «ترويج سبک زندگي ايراني اسلامي» عنوان شده بود، خانواده يک روحاني به نام محمد صادقي 43 ساله، همسر، دختر و دامادش و نيز دو پسر کودک و يک نوه‌اش حضور داشتند.

 

زهرا، يکي از دختر خانواده در 12 سالگي عقد کرده و در 14 سالگي ازدواج کرده و 16 سالگي صاحب فرزند شده است. داماد خانواده نيز طلبه است و در بخشي از اين برنامه شرکت کرد.

 

پوشش کامل سياه‌رنگ همسر آقاي صادقي و دخترش زهرا در اين برنامه زنده تلويزيوني، بسيار جلب توجه کرد؛ حجاب مادر به گونه‌اي بود که چشم‌ها به سختي ديده مي‌شد و نوک انگشت‌ها نيز پيدا بود. اما دختر او که دستکش سياه در دست داشت، حتي چشمانش هم ديده نمي‌شد.

ايسنا همراه با انتشار اين خبر به نوعي با پر و بال دادن به کامنت هاي مخاطبان که معلوم نيست واقعيت دارد يا نه و البته همراه با اغراض نيز منتشر شده، به نوعي خواسته تا قبح حجاب کامل را بشکند.

ايسنا که تا کنون خود در جبهه مقابل اين امر گاف هاي بسياري در خصوص انتشار تصاوير زننده داده  با پرداختن به نوع حجاب اين دو زن خواسته تا چنين پوششي را که در تلويزيون به نمايش درآمده مطرود عنوان کرده و آن را به تمسخر بگيرد در حالي که چادر حجاب برتر است.

متاسفانه ايسنا با اين اقدام طوري وانمود کرده که گويي بد حجابي و ساپورت پوشي مطابق با عرف و شرع و اين نوع حجاب مخالف با آن است.

چگونه است که ايسنا و پايگاه خبري انصاف نيوز در قبال بد حجابان و هنجارشکنان واقعي، واکنشي نشان نداده و به آن نمي‌پردازند اما به شکل تامل برانگيزي اين خبر را انعکاس داده‌اند.

 خبرگزاري دولت جمهوري اسلامي ايران بعيد است که اين برنامه تلويزيوني و حجاب آن را حتي اگر ايراداتي هم داشته باشد، به تمسخر گرفته و حجاب را به بازي بگيرد و کامنت هاي نامناسب و زننده‌اي را منتشر کند.

موضع گيري ايسنا در قبال اين نوع پوشش(به فرض وجود ايرادات) با موضع گيري در خصوص بدحجابان و انتشار تصاوير آنان مطابقت ندارد و برخوردي دوگانه و البته نگران کننده است.

به هرحال اميد است مسئولان اين خبرگزاري دولت در شيوه و منش اين خبرگزاري رسمي تجديد نظر کرده و براي توليد خبر و يافتن سوژه هر مسئله‌اي را منتشر نکنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html